Løsning: Website - Kunde: Incyte

Med et website som platform skulle både patienterne og deres pårørende klædes bedst muligt på til at håndtere hverdagen med DLBCL og deres kontakt med sundhedsvæsenet.

MÅLET MED WEBSITET

I forbindelse med lanceringen af et nyt lægemiddel ønskede Incyte at skabe øget opmærksomhed om sygdommen DLBCL (Diffust storcellet B-celle-lymfom), en særlig kræftsygdom i kroppens lymfesystem, der hvert år rammer 500 danskere. Med et website som platform, bestående af blandt andet video, artikler og materiale til download, var målet at skabe awareness om sygdommen.

 

Her skulle både patienterne og deres pårørende klædes bedst muligt på til at håndtere hverdagen med DLBCL og deres kontakt med sundhedsvæsenet.

STRATEGI

Gennem kvalitative interviews og research fandt vi, at mange patienter ikke følte sig klædt på til samtalerne på sygehuset. Data viste også, at de i en tilstand af chok glemte at spørge ind til det, der var vigtigt for dem såsom behandling.

 

Med denne viden designede vi blandt andet en spørgeguide til patienterne, der kunne danne et solidt fundament for fremtidige lægesamtaler. Websitet blev efterfølgende adapteret til både Norge, Sverige og Finland.

RESULTATET

På godt 12 måneder har:

115.000

personer har besøgt de fire websites

1.800

personer har downloadet spørgeguiden på de fire websites

21.272

unikke brugere i Sverige har læst artiklen om behandlingsmuligheder for DLBCL

06:57

minutter har været den gennemsnitlige besøgstid på videosiden i Danmark

Er du interesseret i at høre mere om projektet? Eller er du nysgerrig på, hvordan du selv kan komme i gang med et lignende projekt?

 

Kontakt: Mette Stenlund, ms@effector.dk.prolinux100.curanetserver.dk