Løsning: Motion Graphic - Kunde: Takeda

Udfordring

Takeda lancerede i 2019 Lev med IBD: En omfangsrig omnichannel kampagne rettet mod personer med IBD (Morbus Crohn og colitis ulcerosa) og deres pårørende. Data viste, at patienterne manglede et overblik over deres behandlingsmuligheder og -strategi.

 

Formålet var derfor at klæde patienterne på til at håndtere deres sygdom og træffe informerede valg om blandt andet kost, livsstil, motion og behandling.

Strategi og løsningen

Som et led i et større tema om behandlingsmuligheder udarbejdede vi sammen med Takeda denne motion graphic.

 

Filmen skulle ligge på deres patientwebsite, men den men blev også spydspids for en del af kommunikationen på sociale flader samt i dialogen med patienterne.

DATA OG RESULTAT

Filmen er i dag set mere end 84.000 gange og har høstet adskillige likes, kommentarer og delinger på tværs af Lev med IBDs kanaler.

Er du interesseret i at høre mere om projektet? Eller er du nysgerrig på, hvordan du selv kan komme i gang med et lignende projekt?

 

Kontakt: Mette Stenlund, ms@effector.dk.prolinux100.curanetserver.dk